דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוחים פלסטיים בחברה המוסלמית 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 2399 פעמים ]

ניתוחים פלסטיים הם ניתוחים שמתבצעים בתהליך כירורגי, בדרך כלל, לצורכי שיפוץ ותיקון המראה של  המטופל. אלו ניתוחים פולשניים והם יכולים להתבצע במגוון אזורים בגוף: אזור הפנים (כמו ניתוח אף, הרמת עפעפיים, הצמדת אוזניים ומתיחת פנים), אזור החזה (כמו הקטנת חזה, הגדלת חזה והרמת חזה), אזור הבטן (כמו שאיבת שומן) ועוד. כאמור,  ניתוחים פלסטיים רבים נעשים לצורך קוסמטי של שיפור המראה הטבעי, אך ישנם גם ניתוחים פלסטיים שמטרתם לתקן מראה הנוצר כתוצאה מפציעות בתאונות, גידולים שהוסרו, או פגמים מולדים.

 

מאז שנות ה-60 ועד היום, ניתוחים פלסטיים קוסמטיים נעשו רווחים יותר ויותר. בעקבות התרבות הפופולארית של היום, האינטרנט, הטלוויזיה והעיתונות, ניתוחים פלסטיים קוסמטיים הפכו למבוקשים מאוד ונראה שקשה לאתר מנתח פלסטי שאינו עסוק בימים אלה.

 

ניתן לראות כי גם בעולם המוסלמי, למרות העובדה שמדובר בחברה דתית אדוקה ושמרנית, מתבצעים ניתוחים פלסטיים קוסמטיים. שתי המדינות הבולטות בתחום הן ערב הסעודית ואיראן.

 

המגמה העיקרית בתחום ניתוחים פלסטיים באיראן היא ניתוח אף וכמות ניתוחי האף היא הגבוהה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה. בנוסף,  גם ניתוחי סנטר ואיפור קבוע בגבות שכיחים מאוד. הסיבה לכך שהרוב המכריע של הניתוחים הפלסטיים עוסק דווקא באזור הפנים, הוא קוד הלבוש המוסלמי הנוקשה במדינה זו. למעשה, אזור הפנים הוא היחיד שנשות איראן מורשות להראות, שאר גופן נותר מכוסה ולכן הרצון לחשוף פנים יפות ככל הניתן הוא רב. כמו כן, ניתוחים פלסטיים בפנים בכלל ובאף בפרט נחשבים באיראן כסמל סטאטוס ולכן מראה של גבס קטן אשר נחשף מבעד לרעלה הוא מבוקש מאוד. יש הסוברים כי גם נשים שלא עברו ניתוח שכזה, לעיתים "מקשטות" עצמן בגבס כזה שירמוז על הליך של ניתוח אף. ניתוחים פלסטיים באזורים אחרים בגוף כמעט ואינם מתבצעים כיוון שאלו אינם נחשפים וישנו חשש מפני משמרות הדת.  


בערב הסעודית, הלך הרוח בתחום זה של ניתוחים פלסטיים הוא דומה. ניתוחי אף הם מאוד נפוצים, אך במקביל, למרבה הפלא, גם ניתוחי שאיבת שומן פופולאריים מאוד. למעשה, ניתוחים פלסטיים בערב הסעודית מתבצעים בתדירות גבוהה, למרות האיסורים והמגבלות שמציבה הדת. ביטוי לכך ניתן למצוא גם בתקשורת ההמונים: בטלוויזיה, בעיתונות ובמדיה כולה ישנם פרסומים רבים של מנתחים פלסטיים. עם זאת, מעניין לראות שמרבית המנתחים הפלסטיים בערב הסעודית לא נולדו שם, אלא הגיעו ממזרח אסיה וביצעו בערב הסעודית תהליך של התאזרחות. זאת, לעומת איראן, שבה בדרך כלל מנתח פלסטי הוא איראני במקור.

 

מדינות נוספות מוסלמיות בהן מתבצעים ניתוחים פלסטיים באופן שוטף הן כווית, קטאר, טוניסיה, סוריה, מצריים וטורקיה. במרבית המדינות, ניתוחים אלה מבוצעים על פי התקנות של העולם המערבי, אך ישנם מקומות בהם מנתח פלסטי יכול לעבוד לא על פי הקריטריונים המקובלים ואף לגרום לנזקים בלתי הפיכים. כך למשל, ערב הסעודית מבצעת ניתוחים פלסטיים, כמו ניתוח שאיבת שומן, כהליך חלופי לדיאטה ולהפחתה במשקל. מטרה זו אינה מוצדקת, על פי אמות המידה המערביות, וניתוח שאיבת שומן צריך להתבצע, על פי הן, לצורכי עיצוב גוף המטופל והסרת מצבורי שומן בלבד. 

 

לסיכום, ניתן לראות שלמרות הדעה הרווחת שבמדינות המוסלמיות אין מבצעים כמעט ניתוחים פלסטיים קוסמטיים, מסתבר שאלו הליכים שכיחים גם בקרב חברה אדוקה זו. בדומה למדינות המערביות, סביר כי גם המנתח הפלסטי המוסלמי  אינו מובטל בימים אלו.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב